wtorek, 5 lipca 2016

LBA KREATYWNY TAG




   Jakiś czas temu Jadwiga, autorka bloga Zajęcza Nora nominowała mnie do zmierzenia się ze swoimi pytaniami. Jadziu, przepraszam, że tak długo z tym zwlekałam. Biję się w pierś i już naprawiam swój błąd.


Masz ulubione zwierzę? Jakie?
Uwielbiam koty! Moja kocica Pusława jest królową, której usługuję, podając smakołyki i drapiąc za uszkami. W zamian za to, co kilka dni Pusiaczek przynosi mi w darze jaszczurkę lub myszkę. Cieszę się z tego przeokrutnie. :)



O jakim zawodzie marzyłeś/marzyłaś chodząc do podstawówki?
Nie chwaliłam się tym w czasach szkoły podstawowej, ale po cichu marzyłam, aby zostać pisarką. W sumie to marzenie po części realizuję, prowadząc bloga. No i tworząc w pracy TONY dokumentów, sprawozdań i analiz.


Najciekawszy, Twoim zdaniem, bohater literacki to?
Jednym z ciekawszych bohaterów jest szalony detektyw z powieści Eduarda Mendozy. Jest to postać tak nietuzinkowa i pokręcona, że trudno za nią nadążyć, a przy tym nie da się go nie polubić. Pisałam o nim w recenzji „Sekretu hiszpańskiej pensjonarki.”


W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać? Jak wyobrażasz sobie idealne miejsce, w którym mógłbyś się znaleźć ze swoimi książkami?

Uwielbiam czytać, leżąc na kanapie. Ostatnio też wpadłam na pomysł, jak połączyć przyjemnie z pożytecznym i czytam, jadąc na rowerku stacjonarnym. Ćwiczę ciało i umysł!


Twój ulubiony autor?

Ulubionych autorów mam kilku. Uwielbiam kryminały, zwłaszcza Camilli Lackberg, Charlotte Link, Zygmunta Miłoszewskiego i Katarzyny Puzyńskiej. Kocham powieści fantasy Neila Gaimana i George’a R. R. Martina. Bardzo sobie cenię powieści Jane Austen i sióstr Bronte.


Ostatnio najczęściej słuchana piosenka ?

Lubię The Doors i Depeche Mode, a ostatnimi czasy męczę starą płytę zespołu Strachy na lachy. Ich „Piła tango” ciągle plącze mi się po głowie.


Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?

Tu wymienię książki, które zrobiły na mnie wrażenie w ciągu ostatnich miesięcy. Są to:
  • Gra o tron” George’a R.R. Martina. Przeczytałam dopiero dwie części i jestem bardzo ciekawa, jak potoczą się losy bohaterów. Wstrzymuję się z obejrzeniem serialu, dopóki nie skończę czytać całej sagi.
  • Erekcja wzrostu” Miki Sonnty. Powieść podsumowuje cały ten bajzel wokół systemu edukacji, jaki rzeczywiście ma miejsce w naszym kraju. Gorzka i trafna satyra.
  • To nie jest dieta” Anny Gruszczyńskiej. Od tygodnia nie dojadam, zmotywowana tą świetną książką.

Co robisz, aby poprawić sobie humor?

Czytam, piszę lub ćwiczę. Albo oglądam motywacyjne filmy na YouTube. To niewiarygodne, jak dużo można się nauczyć z Internetu. No i jak ta wiedza potrafi odmienić nasz stosunek do świata.


Po książki z jakiego gatunku sięgasz najczęściej?

W zasadzie najbardziej lubię kryminały, ale żeby nie mieć przesytu, sięgam po wszelkie gatunki, jakie tylko są możliwe. Jak ognia tylko unikam romansideł, których zwyczajnie nie trawię. Tu pragnę dodać, że powieści Jane Austen nie nazwałabym romansidłami, tylko romansami przez duże „R”.

Sięgasz po książki wydane w zeszłym stuleciu?

Nie ważny jest dla mnie rok wydania. Klasykę literatury, moim zdaniem, należy znać. Daje ona dużą wiedzę o minionych czasach, ukazuje uniwersalne wzorce. Poza tym, nie odważyłabym się wypowiadać na temat literatury, bez znajomości najważniejszych w jej dziejach utworów.

Na jaką książkę masz aktualnie największą ochotę?

Najchętniej przeczytałabym wszystkie części „Gry o tron” na raz. Niestety, brak czasu i zobowiązanie sprawiają, że chwilowo muszę sobie darować tę przyjemność.


A teraz moje pytania!
1. Czy jest książka, której nienawidzisz. Jeśli tak, to jaka?
2. W bohatera jakiej powieści chciałbyś się wcielić?
3. Która z książkowych krain byłaby dla Ciebie wymarzonym domem?
4. Czego nauczyły Cię ostatnio przeczytane powieści?
5. Gdybyś miał umówić się na kawę z jakimś pisarzem, kto by to był?
6. Któremu pisarzowi odebrałbyś prawo do pisania kolejnych powieści?
7. Gdybyś miał napisać powieść, jaki gatunek by ona reprezentowała? Jaki byłby jej główny temat?
8. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
9. Ile czasu poświęcasz na przygotowanie postów na bloga?
10. Czy piszesz swoje posty na brudno, np. w zeszycie?
11. Co jest największą zaletą, a co najgorszą wadą prowadzenia bloga?

A do zmierzenia się z tym wyzwaniem zapraszam koleżanki z blogów Kraina Książką Zwana, Biblioteczka na Poddaszu, Czytaninka i Zaczytana Dolina.
Oczywiście zachęcam wszystkich chętnych do wspólnej zabawy!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Kochani, zachęcam do podzielenia się opinią i pozostawienia komentarza.
Jednocześnie informuję, że wszelkie wypowiedzi propagujące mowę nienawiści, atakujące personalnie mnie lub moich czytelników, wulgarne albo obraźliwe, będą przeze mnie usuwane, w trosce o dobre samopoczucie zarówno moje, jak i odwiedzających tę stronę.
Życzę Wam zaczytanego dnia! Pozdrawiam ciepło!