czwartek, 5 maja 2016

Amore mio... Zalotny TAG Książkowy



   Piękna majowa pogoda nastraja do amorów, dlatego dzisiaj postanowiłam odpowiedzieć na pytania z tagu, który podejrzałam w Biblioteczce na poddaszu. Zapraszam na Zalotny TAG Książkowy, w którym opowiem trochę więcej, o książkach, które dane mi było przeczytać. Życzę przyjemnej lektury!



Faza 1:
Zauważenie - książka, którą kupiłam ze względy na okładkę.
Moim "zakupem od pierwszego wejrzenia" są "Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży" Philipa Pullmana. Jak wiadomo, miłość jest ślepa, a więc gdy opadły pierwsze zachwyty "Baśnie" okazały się nieudanym romansem- niczym mnie nie zaskoczyły, nie wniosły nic nowego. A miało być tak pięknie...

Faza 2:
Pierwsze wrażenie - książka, którą kupiłam ze względu na opis.
Taką książką są "Żelazne Damy" Kamila Janickiego. Pierwsze internetowe  wzmianki o tej książce wprost zmusiły mnie do jej zakupu i natychmiastowego przeczytania. Co więcej, namówiłam do tego jeszcze dwie koleżanki. Teraz każda z nas ma własny egzemplarz, który może kartkować, kiedy tylko chce. 


Faza 3:
Słodkie słówka - książka ze świetnym stylem pisania.
Książka, z której nie mogę się otrząsnąć. Książka, której język sprawił, że zatopiłam się całkowicie w magicznym uniwersum. Książka, której akcja nie daje czasu na wytchnienie. Książka- powód kilkudniowej bezsenności. Co tu dużo mówić- to "Gra o tron".


basnie Barci Grimm,Żelazne damy, Gra o tron


Faza 4:
Pierwsza randka - pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę od razu zabrać się za kolejne.
Przeczytałam w życiu kilka książek, po lekturze których miałam ochotę na kolejne części. Jedną z nich jest wspomniana już przeze mnie "Gra o tron". Dobre wrażenie zrobiło na mnie również "Parabellum" Remigiusza Mroza- pozycja obowiązkowa dla wielbicieli wartkiej akcji.  Przeczytałam też całą serię o Fjallbace Camilli Lackberg i muszę przyznać, że żaden inny kryminał jak do tej pory nie porwał mnie aż tak.

Faza 5:
Nocne rozmowy telefoniczne - książka, przy której zarwałam noc.
Powtórzę się, jeśli wymienię tu "Grę o tron", więc może skupię się na pierwszej książce, która nie pozwoliła mi zasnąć aż do świtu. Był nią " Przypadki Robinsona Crusoe" Daniela Defoe. Pamiętam, jak płakałam w nocy nad losem nieszczęsnego Piętaszka, jak zachwycałam się pięknem bezludnej wyspy...Ta powieść to była piękna przygoda!

Faza 6:
Zawsze w myślach - książka, o której nie mogę przestać myśleć.
Na to pytanie odpowiem nietypowo. Tą książka jest "Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych" Krzysztofa J. Szmidta. Dowiedziałam się o tej pozycji z vloga Eweliny Mierzwińskiej i sięgam do niej co najmniej trzy- cztery razy w tygodniu. Dzięki tej książce nie tylko ja ćwiczę twórcze myślenie, wraz ze mną ćwiczy je jeszcze 19 osób. Dzieje się tak, ponieważ przeprowadzam oparte na"Treningu..." zajęcia z kreatywności na lekcjach wychowawczych w klasie, której jestem opiekunką.


Parabellum, Pogromca lwów, Robinson crusoe


Faza 7:
Kontakt fizyczny - książka, którą kocham za towarzyszące uczucia.
Za towarzyszące czytaniu uczucia uwielbiam powieść Toni Morrison,"The Bluest Eye". Jest to smutna opowieść o czarnoskórej dziewczynce, której marzeniem jest posiadanie niebieskich oczu. Książka, jak wszystkie utwory Morrison, dotyka tematyki rasowej i jest bardzo poruszająca. Została wydana w Polsce, lecz jej tytuł, "Najbardzej niebieskie oko" nie przypadł mi do gustu. Wolałabym, by pozostawiono anglojęzyczną wersję. 

Faza 8:
Spotkanie z rodzicami - książka, którą chcę polecić rodzinie i znajomym.
Wiem, że o tej książce nie wszyscy mieliby odwagę porozmawiać z rodzicami, ja jednak uważam, że o uczuciach i intymności warto rozmawiać, gdyż są nierozłączną częścią ludzkiej natury. Mam na myśli powieść "Intymnie. Rozmowy nie tylko o miłości." Zbigniewa Izdebskiego i Janusza L. Wiśniewskiego. Zachęcam do jej lektury, która uczy, skłania do refleksji i niejednokrotnie zaskakuje.

Faza 9:
Myślenie o przyszłości - książki, które będę czytała jeszcze nie raz
Na pewno jeszcze raz przeczytam "Miłość w czasach zarazy" Gabriela Garcii Marqueza. Dobrze bawiłam się czytając tę książkę. Humor Marqueza jest subtelny, tak jak cała opowieść o zakochanym Florentinie, który czekał na ukochana przez 51 lat, 9 miesięcy i 4 dni.


trening Kreatywności, The Blues eye, Intymnie, Miłość w czasach zarazy


Faza 10:
Dzielenie się miłości - nominacje:
Zachęcam wszystkich odwiedzających do zmierzenia się z tym tagiem. Imiennie zaś nominuję koleżanki z akcji Lepszy Blog Książkowy:Darię z bloga Kraina Książką Zwana, Olę z bloga Nieuleczalny Książkoholizm oraz Magdę z bloga Zagubieni w świecie książek. Nominuję także pomysłodawczynię LBK, Justynę z bloga jusssi.pl. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zdecydujecie się na ten TAG. Życzę radosnej zabawy!



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Kochani, zachęcam do podzielenia się opinią i pozostawienia komentarza.
Jednocześnie informuję, że wszelkie wypowiedzi propagujące mowę nienawiści, atakujące personalnie mnie lub moich czytelników, wulgarne albo obraźliwe, będą przeze mnie usuwane, w trosce o dobre samopoczucie zarówno moje, jak i odwiedzających tę stronę.
Życzę Wam zaczytanego dnia! Pozdrawiam ciepło!