niedziela, 10 kwietnia 2016

W poszukiwaniu stanu Flow

  Flow określany jest czasem jako stan płynięcia.
Jest to odczucie pewnego uskrzydlenia, wynikającego z zaspokojenia potrzeb innych, niż biologiczne. Przepływ możliwy jest do osiągnięcia dzięki własnej aktywności człowieka. Możemy mówić o flow, gdy czynność, jaką wykonujemy, angażuje nas na tyle, że skupiamy się tylko na "tu i teraz". Jednocześnie może towarzyszyć nam wrażenie, że czas zwolnił, rozciągnął się. Osoba będąca w stanie flow, doświadcza spełnienia, poczucia sprawstwa i czuje się na siłach podejmować coraz trudniejsze wyzwania.
  Jak zatem osiągnąć ten niemal ekstatyczny stan, w którym troski dnia codziennego zdają się odpływać? Kilka wskazówek zawarłam w poniższej infografice.


   Jeśli, pomimo spełnienia zawartych w infografice kryteriów, stan flow nie nadchodzi, doradzam zrobić sobie przerwę i przyjrzeć się własnym emocjom. Może jesteśmy głodni, zmęczeni, podenerwowani? Dajmy sobie czas na relaks, rozrywkę, odpoczynek.  Do pracy wróćmy, gdy poczujemy się gotowi.

2 komentarze :

  1. Świetne zestawienie, i infografika oczywiście!, Justyno :)
    U mnie na flow wpływa też różnorodność rzeczy, które wykonuję w ciągu jednego dnia czy na przestrzeni tygodnia.
    To już typowo moja cecha, że stosunkowo szybko się nudzę i przykładowo pisząc przez 8 godzin, nagrywając przez 8 godzin czy robiąc zdjęcia przez 8 godzin byłabym wyjątkowo sfrustrowana - musi pojawić się u mnie kilka bloków różnych zadań, żebym do każdego podchodziła z równie dużą świeżością i entuzjazmem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za cenny komentarz. Twoje rady i wskazówki są dla mnie bardzo cenne, więc postaram się następnym razem zrobić lepszy research, nim wezmę się za pisanie. Cały czas się uczę, a Twoj blog (i vlog też) jest dla mnie niesamowitym bodźcem do działania.

      Usuń

Kochani, zachęcam do podzielenia się opinią i pozostawienia komentarza.
Jednocześnie informuję, że wszelkie wypowiedzi propagujące mowę nienawiści, atakujące personalnie mnie lub moich czytelników, wulgarne albo obraźliwe, będą przeze mnie usuwane, w trosce o dobre samopoczucie zarówno moje, jak i odwiedzających tę stronę.
Życzę Wam zaczytanego dnia! Pozdrawiam ciepło!