środa, 27 kwietnia 2016

LBA Książkowe Love Tag





   Dzień dobry! Spotkała mnie w tym tygodniu bardzo miła niespodzianka- Daria z bloga Kraina Książką Zwana nominowała mnie do tagu o zabawnej, rymowanej nazwie Książkowe Lowe. Postanowiłam zmierzyć się z wyzwaniem, czego wyniki za chwilę przeczytacie. A zatem- do dzieła!



1. Ulubiona książka z dzieciństwa?

baśnie braci Grimm- RoszpunkaMoje dzieciństwo upłynęło pod znakiem baśni- uwielbiałam Andersena i braci Grimm. Moją ulubioną baśnią była "Roszpunka", którą poznałam dzięki  mojej chrzestnej, która podarowała mi piękny egzemplarz baśni Grimmów pod choinkę. Co prawda jako mała artystka, trochę moją książkę pokiereszowałam, ale mam ją do dziś i często czytałam ją mojemu synowi, gdy był maluchem. 

2. Czym jest dla Ciebie książka?

Książki są dla mnie formą oderwania się od świata, ucieczki od problemów. Lubię zatopić się w ich świecie, tak, by nie dogoniły mnie codzienne troski. Czytanie sprawia, że dystansuję się do wielu spraw, relaksuję się, odprężam i jest mi po prostu przyjemnie.

3. Książka, która wywołała u Ciebie największe emocje, która zakotwiczyła się w Twoim sercu i umyśle do dziś?

Dzisiaj narysujemy śmierć- wojciech Tochman- reportaż
Taką książką jest "Dzisiaj narysujemy śmierć" Wojciecha Tochmana. Jest to książka o wojnie Tutsich i Hutu- dwóch nacji zamieszkujących tereny Rwandy. Lektura tej książki była dla mnie wstrząsem- bo czym innym może być dla czytelnika reporterska relacja z ludobójstwa? Do dziś, gdy wspominam "Dzisiaj narysujemy śmierć", przechodzą mnie dreszcze. A najbardziej przeraża mnie to, że to nie książka jest okropna- to człowiek potrafi być bestią. Brrrr...

4. Co sądzisz o ekranizacjach książek? Która według Ciebie była najbardziej udana, a która najgorsza?

Nie mam nic przeciwko ekranizacjom książek. Mam kilka ulubionych. Są to "Duma i uprzedzenie"- ta z Colinem Firthem, "Harry Potter i Insygnia Śmierci" oraz "Złodziejka książek". Chętnie oglądam ekranizacje, ale i uparcie przestrzegam zasady "najpierw książka, potem film".  Co do najgorszych ekranizacji... Przyznam się, że obejrzałam 20 minut "Zmierzchu". Dłużej nie byłam w stanie wytrzymać. Niestety, nie mogę się pochwalić przeczytaniem książki. Nie czytałam i nie zamierzam.

5. Najciekawszy, Twoim zdaniem, bohater literacki  to?

Najciekawszym bohaterem literackim jest dla mnie Severus Snape- postać, która do końca swoich dni dochowała tajemnicy i nie ujawniła swoich prawdziwych zamiarów. Snape to bohater, który poświęcił życie w imię wspomnienia dawnej platonicznej miłości. Uwielbiam tę postać!

6. Co Cię skłoniło do założenia bloga? Czym był dla Ciebie na początku, a czym jest teraz?

Bloga założyłam z powodu narastającej we mnie od jakiegoś czasu chęci rozwoju, zrobienia czegoś kreatywnego i przelania swoich myśli na (wirtualny) papier. Pomysł z założeniem bloga sprawdził się znakomicie- wreszcie czuję, że mam pasję. Cały czas coś czytam, staram się doskonalić warsztat recenzencki, uczę się pracy z programami graficznymi. Sporo tego jest, ale daje mi to bardzo, bardzo dużo satysfakcji. Poza tym, że inwestuję we własny rozwój prowadząc bloga, poznaję też świetnych, interesujących ludzi, od których wiele się mogę nauczyć, którzy mnie inspirują i motywują do dalszej pracy. 

7. W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać? Jak wyobrażasz sobie idealne miejsce, w którym mogłabyś się znaleźć ze swoimi książkami?

Najbardziej na świecie lubię czytać we własnym łóżku. Lubię się wygodnie ułożyć i w pełni zrelaksować z książką, słuchając mruczenia mojego pstrokatego kocura. A wymarzone miejsce? Hmm...Już je mam i nie zamienię go na inne!

8. Opisz kilka swoich cech charakteru za pomocą tytułów, bohaterów lub tego, co kojarzy Ci się z książkowym światem :)

Myślę, że jestem raczej wesoła, lubię robić głupie żarty zupełnie jak Huck Finn lub bracia Wesleyowie. Patrzę optymistycznie w przyszłość i  jak Włóczykij nie przywiązuję uwagi, do rzeczy jakie posiadam. Niestety, czasem brak mi cierpliwości, a w chwilach gniewu wychodzi ze mnie prawdziwy Dementor! 

9. Dziś spotkała mnie coś bardzo przyjemnego. Jedna z moich czytelniczek napisała mi, że dzięki recenzji książki "Wszystkie kształty uczuć", którą u mnie przeczytała, sięgnęła po książkę i jest z niej bardzo zadowolona. Często Wam się zdarzają takie sytuacje? Jakie to dla Was uczucie?

Uwielbiam takie chwile. Takim miłym momentem było dla mnie odkrycie, że moja ulubiona YouTuberka, Anita z Book Revews by Anita, zrobiła filmik z tagiem, do którego ją zaprosiłam. Byłam w siódmym niebie! Wręcz szalałam z radości! A mój syn tylko tak dziwnie na mnie patrzył...:)  No dobrze, pochwalę się tym filmikiem, w końcu to sama Anita wymówiła nazwę mojego bloga! Hurrra!!!





Dziękuję Darii za nominację do Książkowe Love. Miło mi było podzielić się z Wami moimi przemyśleniami (ależ ja rymuję!). Ja zaś nominuję Paulinę- Degustatorkę, Grażynę- Czytaninkę, Dominikę- Matkę Polkę Czytającą , a także Karolinę z Biblioteczki na Poddaszu, Olę z Nieuleczalnego Ksiazkoholizmu, Magdę- z Zagubieni w Świecie Książek oraz Justynę z Jusssi.pl. Kobietki, oto moje wyzwanie dla Was:

LBA Read Me More Tag
1. Jaka książkę wysłałabyś przyszłym pokoleniom w kapsule czasu?
2. Który bohater literacki najbardziej Ciebie przypomina? W jaki sposób?
3. Czy lubisz poezję? Wiersze którego poety czytasz najchętniej?
4. Czy posiadasz jakiś talent? W jaki sposób go rozwijasz?
5. Czy jest coś, co dziwi Cię w dzisiejszym świecie? Co to takiego?
6. Czy łatwo się wzruszasz? Co, lub kto, potrafi wycisnąć z Ciebie łzy?
7. Co robisz, aby poprawić sobie humor?
8. Czy jest coś, czego chciałabyś się nauczyć? Co to jest?
9. Czy masz w sobie duszę hazardzisty?
10. Gdybyś miała wyjechać w daleką podróż, za czym, lub za kim, najbardziej byś tęskniła?
11. Czy zrobiłaś ostatnio jakiś dobry uczynek? Pochwal się nim!

Zapraszam Was serdecznie do mojego tagu i życzę miłej zabawy!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Kochani, zachęcam do podzielenia się opinią i pozostawienia komentarza.
Jednocześnie informuję, że wszelkie wypowiedzi propagujące mowę nienawiści, atakujące personalnie mnie lub moich czytelników, wulgarne albo obraźliwe, będą przeze mnie usuwane, w trosce o dobre samopoczucie zarówno moje, jak i odwiedzających tę stronę.
Życzę Wam zaczytanego dnia! Pozdrawiam ciepło!