poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Jak usprawnić pracę mózgu?- kilka istotnych rad.

  Mózg to centrum dowodzenia naszego organizmu. Choć jego masa stanowi zaledwie około dwóch procent masy całego ciała, jego możliwości są niezmierzone.  Każdego dnia i każdej nocy nasz mózg musi sobie radzić z olbrzymią ilością danych. I wiecie co? Znakomicie mu się to udaje!


   Mózg jest zadziwiającym organem. Jego funkcjonowanie fascynuje mnie od lat. I jestem święcie przekonana, że możemy wspomagać nasz mózg, by na dłużnej zachował dobrą formę, dając nam gwarancje bystrości postrzegania i rozumowania przez wiele lat.

   Smucą mnie błędne przekonania powtarzane przez wielu ludzi, że niby z biegiem lat nasze intelektualne możliwości maleją albo że w wieku 35+ nie ma już sensu inwestować w swój rozwój, czy się uczyć, "bo przecież mój mózg już tego nie strawi"- serio! Słyszałam taki komentarz!

   A rzeczywistość? Jakże jest odmienna! Nasz umysł osiąga szczyt swoich możliwości w wieku 35 lat, a nawet odrobinę później. Jednak możemy go trenować tak, jak trenujemy mięśnie na siłowni. Dzisiaj przedstawię wam przykłady "ćwiczeń", dzięki którym nasz biokomputer będzie fit przez długi, długi czas.
    
funkcjonowanie mózgu, mózg, intelekt, inteligencja, iq



Jak pewnie się już domyślacie, moją ulubioną formą mózgowej gimnastyki jest czytanie książek. Kocham też spacery i długi, zdrowy sen. Za bardzo skuteczne uważam też angażowanie wielu zmysłów w uczenie się- co potwierdza moje osobiste doświadczenie oraz lata  pracy w szkole.

A wy którą z powyższych porad uważacie za najważniejszą? Co jeszcze możemy zrobić, by stymulować nasz mózg? Zapraszam do dyskusji.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Kochani, zachęcam do podzielenia się opinią i pozostawienia komentarza.
Jednocześnie informuję, że wszelkie wypowiedzi propagujące mowę nienawiści, atakujące personalnie mnie lub moich czytelników, wulgarne albo obraźliwe, będą przeze mnie usuwane, w trosce o dobre samopoczucie zarówno moje, jak i odwiedzających tę stronę.
Życzę Wam zaczytanego dnia! Pozdrawiam ciepło!