sobota, 9 kwietnia 2016

Book TMI Tag

Nędzna  pogoda w sobotnie popołudnie, więc...

   



Zapraszam na mój pierwszy tag- Book TMI Tag, który podkradłam z bloga Regał na poddaszu. Zapraszam wszystkich do zapoznania się z pytaniami i własnoręcznego zmierzenia się z tym tagiem.


1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?

   Cinna z "Igrzysk Śmierci". W końcu był stylistą trybutów.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
  Fitzwilliam Darcy, rzecz jasna! Prawdziwy, stuprocentowy gentleman.3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
  Raczej nie. 

4. Największa książka na twojej półce?
 "Igrzyska śmierci" 3 w 1 i encyklopedia literatury.5.Najcięższa książka na twojej półce?
 Encyklopedia "Literatura i nauka o języku"6. Masz jakieś książkowe plakaty?
 Nie, ale chciałabym coś z "Dumy i uprzedzenia".

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
  Nie mam. Gdybym miała, byłby to breloczek pewnie, albo kolczyki.

8. Książkowa para, której kibicujesz?
  Darcy i Lizzy Bennet, of course. Znowu ta "Duma i uprzedzenie".

9. Ulubiona seria książek?

    Harry Potter!- jestem Potterhead!

10. Ulubiony soundtrack z ekranizacji książki? 

   "Oh children" Nicka Cave'a z "Insygniów Śmierci". Słychać ją  w scenie, gdy Harry tańczy z Hermioną po odejściu Rona.

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
    Tylko i wyłącznie Potter!

12. Ulubiona powieść jednotomowa?

   "Rok 1984" Orwella. Z przerażeniem obserwuję, jak orwellowska wizja ziszcza się we współczesnym świecie.

13. Od kiedy czytasz?

  Od trzeciego roku życia, podobno.
.
14. W którym domu Hogwartu jesteś?
   W Slytherinie, tylko nie mówcie nikomu!

15. Czego szukasz w książce?
   Przede wszystkim w książce szukam wzruszeń, ale i głębszych prawd o świecie oraz o człowieku i jego naturze. Tylko od czasu do czasu szukam w książce samej rozrywki.

16. Ulubiony cytat?
"Hej! Gerwazy! daj gwintówkę,Niechaj strącę tę makówkę!"  z "Zemsty" Fredry.

17. Ulubiona okładka?





 18. Akcja vs. romans?
 Mimo, iż jestem fanką Jane Austen, współczesnych romansów raczej nie czytuję. Wybieram zatem akcję.

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
  Przeważnie nigdzie nie idę. Jak już mówiłam, lubię wzruszające książki, wiec wczytuje się w te smutne momenty.20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?

  Kiedy książka mnie wciągnie, potrafię przeczytać ją w jeden dzień. Biorąc pod uwagę pracę i życie prywatne, poświęcam jednak przeciętnie 2-3 dni na przeczytanie książki. Gnioty czytam duuuużo dłużej. Niestety, mam zwyczaj czytania do końca tego, co zacznę.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
 Nawet tydzień. Bardzo długo nie mogłam otrząsnąć się z książki "Chustka" Joanny Sałygi. Niesamowicie poruszająca lektura.


22. Najmniej lubiana książka?
 No wiadomo- "Piećdziesiat twarzy Greya'. I "Nad Niemnem".

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?

  Lubię postaci odważne, zaradne, rozwijające się, szczere, ale tez zabawne.

24. Co cię odrzuca w postaci?
  Nie lubię postaci podstępnych, dwulicowych oraz typów depresyjnych.


25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
  Dużo czytam, więc pomyślałam, że fajnie byłoby prowadzić taki czytelniczy dzienniczek. W ten sposób realizuję też chęć twórczego wyrażenia siebie.


26. Straszna książka?

Pamiętam koszmary po "Demonach Normandii" Mastertona. Od czasu tamtej książki unikam horrorów.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
 Tydzień temu, gdy czytałam "Czarnobylską modlitwę". Już pierwsza relacja wycisnęła ze mnie łzy.28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?

 "Światło, którego nie widać" by Anthony Doerr

29. Ulubiony tytuł?
  "Gwiezdny pył" Neila Gaimana. I nie pojmuję, dlaczego spora cześć blogosfery woli film niż książkę.

30. Ostatnio przeczytana książka?
  "Zjawa" Michaela Punke.


31. Co teraz czytasz?

Jeszcze nie zdecydowałam. Podejrzewam, że zacznę "Ścieżki północy" Richarda Flanagana. Jest na to 75 % szans.

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
 "Igrzyska śmierci. W pierścieniu ognia" i "Niezgodna".33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
  Tristran Thorn z "Gwiezdnego pyłu".

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
 Neil Gaiman i Zygmunt Miłoszewski

35. Ulubiona jedzenie do czytania?
 Wafle ryżowe. Lubię je chrupać.

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
 Kraina Czarów za murem w powieści "Gwiezdny pył"

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
  Panem! 


38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
  Przed sekundą :)

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?

  No to znowu "Zemsta" Fredry:"Niech cię czarci chwycą Z taką pustą mózgownicą!"

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Czasem, lecz to tajemnica.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
 Czarna różdżka,mapa huncwotów i magiczna świeca Tristrana Thorne'a.


42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?

 Na trybunach. Mam lęk wysokości.

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
 "I see fire"Sheeran'a.44. Ulubiony podryw na książkę?

"Kupię ci każdą książkę, jaką sobie wymarzysz".

45. Użyłaś go kiedyś?
Nie.

46. Ile masz książek?
 Nie liczyłam. Ale około pięciuset, nie licząc tych na strychu.

47. Kogo tagujesz?
Wszystkich, którzy to czytają!

2 komentarze :

  1. Cieszę się, że zrobiłaś ten tag! W przyszłości będę pamiętać o tym, żeby koniecznie Cię otagować! ;)
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Czekam na kolejne tagi.😊

    OdpowiedzUsuń

Kochani, zachęcam do podzielenia się opinią i pozostawienia komentarza.
Jednocześnie informuję, że wszelkie wypowiedzi propagujące mowę nienawiści, atakujące personalnie mnie lub moich czytelników, wulgarne albo obraźliwe, będą przeze mnie usuwane, w trosce o dobre samopoczucie zarówno moje, jak i odwiedzających tę stronę.
Życzę Wam zaczytanego dnia! Pozdrawiam ciepło!